Åben skole

Vi arbejder målrettet for at skabe deltagelsesmuligheder for alle, hvor alle vores elever kan være aktive og involveret, for det ved vi skaber de bedste betingelser for at de udvikler sig. I det arbejde inddrager vi lokalsamfundet, erhvervsorganisationer, virksomheder og andet, der er relevant. Vi tror på, at læring øges, når den sættes i direkte forbindelse med virkeligheden udenfor skolen.

Vi har igennem de sidste år udviklet en helt fantastisk skolehave. Det styrker elevernes kendskab til at dyrke jorden og bruge de ressourcer, der er tilgængelig på den bedst måde. Vi har et tæt samarbejde mellem natur/teknologi, madkundskab, biologi og håndværk/design, som alle har undervisning i haven og bruger af de ting, der produceres derude.
Boesagerskolen har i indeværende år haft skoleskak som en aktiv del af elevernes hverdag. Vi som skole har oplevet, at skoleskak faciliterer et fællesskab på tværs af klasser og årgange.

Vores helt store indsats er vores puljedage, der er en grundlæggende ny organiseringsform omkring skemaer og undervisning. Puljedage betyder, at torsdagen i alle klasser er planlagt med kun et fag pr. torsdag og at der kan arbejdes meget mere i processer og med kreative læringsformer osv. Dagen bruges også i høj grad til at tage på tur og komme ud af huset. De fag, der ligger på puljedagen skifter fra klasse til klasse og afhænger af, hvad klassens lærere har valgt. Dagen er et supplement til de almindelig lektioner over resten af ugen og bruges til de ting i undervisningen, hvor der skal være tid og rum til fordybelse og gennemførte processer uden afbrydelser.